torsdag 30. august 2007

Dårlig service i bydelen: Byrådet har skylda!

Tallenes tale er klare: St. Hanshaugen er bare den 6. beste bydelen i Oslo når det gjelder kommunal service. I en undersøkelse der alle landets kommuner og Oslos 15 bydeler er tatt med, konkluderer Forbrukerrådet med at bydelen skårer over gjennomsnittet når det gjelder informasjonsnivået på nettsidene, men klart under gjennomsnittet når det blant annet gjelder telefonisk informasjon. Også sammenlignet med alle landets kommuner kommer bydel St. Hanshaugen dårlig ut, og plasserer seg i nedre halvdel av oversikten.

-I St. Hanshaugen SV har vi stor tillit til at bydelens ansatte står knallhardt på for å gjøre bydelen vår så serviceorientert og god på informasjon som mulig. Det Høyredominerte byrådet har imidlertid tvunget alle bydeler i Oslo til å sentralisere sine sentralbordtjenester. Uten denne udemokratiske sentraliseringen ville trolig de ansatte i bydelen vår sluppet unna denne kalddusjen fra Forbrukerrådet, sier St. Hanshaugen SVs førstekandidat Stian Oen.

Oen påpeker at både bydeler, etater og øvrige virksomheter i Oslo kommune advarte mot sentraliseringen av sentralbordtjenesten da denne ble innført.

-Nå høster vi resultatene av en mislykket politikk. Det bør det Høyredominerte byrådet merke seg. De ansatte i bydelen vår hadde fortjent bedre, avslutter St. Hanshaugen SVs førstekandidat Stian Oen.

Ingen kommentarer: