fredag 31. august 2007

Våre kandidater: Morten Drægni

Morten Drægni (24) er St. Hanshaugen SVs tredjekandidat ved valget til bydelsutvalget. Morten har tidligere vært leder for Oslo Sosialistisk Ungdom, sitter i SUs sentralstyre, og var Oslo SVs femtekandidat ved stortingsvalget i 2005.

Securitasvakt og SV-politiker? FrP-koden go home… Hva gjør egentlig at en Securitasvakt på 24 blir samfunnsengasjert?
-Jeg har nok vært engasjert i samfunnsspørsmål lenge før jeg startet å jobbe. Ja; jeg var egentlig engasjert i politikk lenge uten at jeg egentlig var klar over det. Grunnen til at jeg valgte SV var fordi jeg følte partiet i størst grad mener det samme som meg i viktige saker som rettferdighet, skole og økonomisk fordeling.

Nevn tre viktige grunner til at det er St. Hanshaugen SVs stemmeseddel folk bør legge i urna på valgdagen?
-1 million i frivillighetsmidler, som St. Hanshaugen SV har lovet! Det vil bety mye for kultur- og fritidstilbudet på St. Hanshaugen. For det andre en styrking av ungdoms fritidstilbud. St. Hanshaugen SV vil bevilge mer penger til ungdomsklubbene i bydelen og vi vil i samarbeid med ungdom i bydelen gå igjennom hva som kan gjøres bedre overfor ungdomsgruppen, sier Drægni.
-Den tredje grunnen er at St. Hanshaugen SV vil være det mest lyttende partiet i St. Hanshaugen. Vi skal ta bydelens innbyggere på alvor og folk skal alltid få svar eller hjelp fra oss om de ønsker det. Mitt motto er at politikere skal være der for velgerne, ikke at velgerne skal være der for politikerne, sier St. Hanshaugen SVs tredjekandidat.

Viktigste enkeltsak, da?
-En konkret, omfattende og framtidsrettet tiltaksplan for miljøet i bydelen, kommer det krystallklart fra Drægni, som også hadde miljø som en av sine hovedsaker da han stilte som ungdomskandidat ved stortingsvalget for to år siden.

Mange stiller til valg i år. Hvorfor skal nettopp du få velgernes stemme?
-Jeg ønsker å gjøre en jobb for bydelen de neste fire årene, slik at St. Hanshaugen skal bli et enda bedre sted å bo for oss som bor her. Samtidig er det viktig at man får unge folk inn i bydelsutvalget, slik at BU gjenspeiler befolkningen som bor i bydelen, avslutter Morten Drægni.

Ingen kommentarer: